19 June 2011

One million youth gathering ( PBSM camp )

Cerita masa di Kem Sejuta Belia. 27-29 Mei. Walaupun dah lama berlalu, aku tk peduli. Aku nak cerita gak! Haha lupa update :P

Jumaat :

1. Sampai2 je macam stranger je semua. Semua orang pandang lain je coz skolah kitorg group last yg datang
2. Dngan beg yg banyak baju macam nak tidur sebulan. Hahaha (Padahal 3 hari. Tu pun tak sampai kot)
3. Cacak khemah moment yang paling… Hahaha besi tak dapat nak benam. Terpaksa panggil abang handsome ( Pewwwiitttt ) Suruh dia ketuk kan dengan penukul dia. Hahahaha ( Jueee sukaaaa )
4. Lepas habis, kena beratur. Tiba2 je terus nak nyanyi. Haha it’s okay lah kan. 1 Malaysia bebbb :D
5. Then dia bagi aktiviti bebas sampai pukul 9. Time tu dah pukul 7. Group Cheras Jaya tak dapat balik khemah dulu coz kena briefing dulu T.T

Toilet kegemaran aku. Hahaha BUSUK!!

6. Dah habis tu, kena mandi. Kitorg mandi cara tersendiri punya. Nak tau macam mana? Ye lap lap badan sudah. Toilet ramai kot. Toilet bawah tu cantik2, tapi busuk. Dah
lah takde air ( Nasib aku belik air 5 botol spare untuk nak buang2 ) Hahahaha :D
7. Dah pukul 9 after makan makan tu semua, siren dah bunyi suruh beratur. Kawad jap T.T

Romantic kot time ni. Noni tengah mentafsir time ni. Hahaha

8. Then gerak pegi khemah puteri UMNO. Ada pelancaran apa benda entah. Haha kejap je. Dapat tengok bungaaa apiiii cantik bebb :D Then menari nari. Hahaha mata sakit time tu. Nyampah tengok pengkid dok peluk2 dengan girl. Hello, sama spesies dengan ang kot T.T
9. Habis dengan concert, masuk kem PBSM balik. Ada aktiviti sikit. Malam dalam pukul 12, masuk khemah nak tidur. Time ni paling gila. Adoi noni dengan jue tak henti2 bagi aku sakit perut ketawa. Haha tak boleh tidur kot. Dengan panas nya. Aku tidur pakai singlet je. Khemah terbukak ( Fuhhh terpaksa ) Pukul 3 pagi, dengar budak india dok speaking2 dengan the gangs kat luar T.T

Sabtu :

1. Aku bangun dalam pukul 5. Bergerak terus dengan noni and jue pegi jalan jauh dalam Menara KBS semata-mata nak mandi. Terpaksa lah tunggu turn dengan budak2 puteri UMNO nya T.T
2. Habis mandi, lepas siap2 sampai pukul 6.30, siren bunyi lagi suruh beratur. Lama kot sampai pukul 9. Diorg suruh gerak pegi stage Puteri UMNO senaman pagi. Poco2! Hahahaha I likeeee papa americano. Not baddd. We had so much fun walaupun matahari dah mula memancarkan sinarannya dan bahangnya T.T


3. Berpeluh siottt. Terus balik kem kitorg beratur lagi. Time nak breakfast pulak. Lama nak mampus tunggu turn. Yelah 3 ratus lebih kan. Aduhhhh makan nasi lemak. Sambal terbaikkk. Air kopi. WTH!!! Aku tak minum kopi. Terpaksa lari2 pegi khemah ambik duit pegi beli air. Nasib baik gerai dah bukak ( Aku dah habis kan RM30 untuk air je selama 3 hari. Panas gila weh )

4. Aktiviti dah mula. Aku malas nak ulas pasal aktiviti. Membosankan. Kita terus jelah sampai ahad ye?

Ahad :

1. Panas malam semalam ya Allah tuhan je tau. Tapi tidur lena kot. Sampai terlajak pukul 6. Haha kitorg mandi pagi pukul 4am. Aku, noni dan jue antara budak yang terlepas keluar dari kem. Actually, kitorg tak boleh keluar. Fasi dah tak bagi. Haha tapi kitorg dah terlepas :P

2. 6.30 aktiviti macam biasalah iaituuuuuu….. tadaaaa senaman pagi lah apa lagi T.T ( Muakk dengan lagu chicken dance, gemuruh and whatsoever shit ) Adoi T.T Pinggang aku longgar dah nak pusing2. Hahaha

3. Makan pagi. Kali ni kena makan suap. Tapi kitorg tak buat pun. Haha malehhhh ah. Makan roti cicah sardine, mentega dan kaya ( save budget T.T )

4. Aktivittttttttttt pun boring tahap entahla tahap yang tiada tahap. Malas nak cerita

5. Time nak balik adalah saat yang paling ditunggu tunggu. Before that, ambik gambar kenang kenangan dulu. Lepas tu, ha ambik kau. Lari2 anak kambing semua menuju ke bas kami. Time tu lega. Tapi actually, sedih :’))





P/s : Ada sesetengah cerita tak dapat di update. Tangan lenguh!


3 loves:

Anonymous said...

time baliklh paling aq suke.....xde mkne sedihnye....haha

AiniAzhr said...
This comment has been removed by the author.
AiniAzhr said...

Yelah aku pun suka :p

Post a Comment

Thanks comment mine ♥