25 February 2010

entry in malay

today's entry rasa macam nak cakap melayu. but see, i mix it jugak. whatever lah kan =')

saja je nak typed in malay. seriously memang intention. let all people faham what i write just now. biarkan semua orang terasa. terasa yang amat2 terasa. i have one question? kenapa orang selalu berbangga dengan diri sendiri? yes i know. we have to proud with diri kita sendiri indeed. but ni bangga dari segi berlagak lah senang nak cakap kan? awak slim? awak pretty, cute or whatsoever i don't bloody care. i have my own life, style. biar la apa yang aku buat. as long as i'm happy. i accept who i am. i don't want to judge myself. tu tandanya i'm not thankful with what god gave me. terima kasih, tuhan. i'm proud with myself. rasa sedih tu sometime memang ada. tipu lah kalau i said, i feel so gayyy with those comment. bad comment indeed. tapi aku terima semua comment actually. comment yang bermakna teguran. teguran tu membina. so, aku terima all teguran even benci sekali pun. tegur jela. tapi tak faham with a few people, kenapa nak berlagak sangat? actually, awak tu berlagak sebab awak perasan awak dah pandai, awak perasan awak tu cantik. kan kan? bukan nak mengata. this's just comment. comment from affected people. but apa2 pun, i proud with myself. that's my only word. cakap lah apa2 pun. yang aku pasti, tuhan tu selalu menolong hambanya kan? lagi2 yang in hardship. so, tak payah la apa2 pun. aku bangga dengan pencapaian aku sekarang. especially, with my study. i managed to sit in top class. i try to improve myself last year. thanks god. it's working. and terharu dah sangat terharu. tak boleh diungkap kan dengan kata2 when i see myself now. i try to be better than last year. and even better. i ignore umpatan, cacian, ejekan. that's not important. that's word from people yang perasan bagus. yang dengki lah senang cerita =') so beware people. slim, pretty, cute, rich or whatever tu tak ada apa2 makna. improve your mind please =') though mom also ada kutuk jugak. tapi mak, ada 1thing je you tak tau. i don't care if i'm not pretty like everyone, tak macam one of my sibling. mak, kejayaan tu lagi penting daripada slim ke cantik. that's why sometime orang bantah on what you said. it's totally wrong actually. i don't really care. yang penting tu, hati kita. if kita tak pretty like everyone, but we still have kind heart, WE ARE PRETTY ! aku nak success. tu yang aku study betul2 sekarang ni. at school, no main2 in class. focus is only my word in class. not anything else. thanks god, dah sampai kelas C. terima kasih, tuhanku <3 i feel like crying pulak. dah kenapa ni? but actually, entry kali ni memang aku rasa sedih. sedih dengan apa orang luar cakap even my lover. its okay. i forgive all of you since beginning lagi =')

0 loves:

Post a Comment

Thanks comment mine ♥