10 March 2010

question mark

'Dia Makan Taik, Awak Pun Makan Taik'



Okay. biar entri kali ni aku pakai bahasa ibunda. sengaja je nak biar orang2 yang 'patut' membaca entri kali ni. sebenarnya, title yang aku tulis kat atas tu adalah benda yang aku alami masa peperiksaan baru2 ni. sumpah, benci gila. rasa nak mati je duduk dekat kelas tu rasa nya. cerita nya bermula pada peperiksaan pada hari selasa. matematik memang almost die lah aku jawab. tapi, agama islam tersangat lah senang. aku rasa terharu sangat masa jawap kertas tu. dapat kertas je, aku rasa macam nak menangis dah. ohh kenapa ye? sebab aku berjaya jawab semua nya. aku target A lah. minta maaf lah ye. aku cakap benda yang tidak berkaitan. isu aku bertajuk 'copycat' atau dalam bahasa melayu adalah 'peniru'. masa aku jawab kertas matematik, aku terkejut bila dengar orang belakang aku cakap ' wey, apa jawapan nombor ni. tolong lah aku a****h ' macam haram je. aku walau tak tau pun, aku tetap cuba. sebab aku tau, kalau aku tiru 'orang tu' pun, belum tentu aku boleh score. better, aku pakai usaha sendiri. tuhan tu sentiasa membantu. siap bagi2 kertas lagi tu yang paling tak boleh blah. kau ingat kau tengah buat latihan cikgu bagi ke yang main pas2 kertas ni??


Bila peperiksaan mate selesai, aku fikir balik. 'ooo. may be mate je kot diorang tiru' lepas tu, cikgu edar kertas agama islam pulak. masa aku tengah best menjawab sambil goyang2 kaki, aku dengar benda yang sama dekat belakang. tanya lagi jawapan. kenapa la korang ni, time waktu rehat boleh lagi melepak. ada masa pun, nak bercakap kan. time peperiksaan, dah terkial kial nak cari jawapan. yang si 'pembagi' ni pun ada pandainya ada bodohnya. siap mintak aku lagi jawapan. sorry lah my dear friend. jangan harap aku nak bagi. bukan nak kedekut, tapi cuba lah usaha sendiri. sorry to say lah aku cakap. yang aku dengar diorang cakap. 'wey, nama ibu fatimah apa' 'apa nama anak fatimah' 'apa maksud tetamu' ahhh, banyak yang aku dengar. kalau nak tulis kat sini pun, dah boleh2 buat karangan dah. dan hari ni punya peperiksaan pun sama. time sejarah, senanggg sangat. juga nak meniru, kann? harapan aku sebelum masuk kelas ni, aku harap sesuatu yang lagi baik berlaku. bayang kan, aku boleh cakap yang kelas aku G yang kebelakang tu lebih baik dari yang sekarang. lagi bagus, aku duduk kat kelas bawah agak nya. aku betul2 rasa macam nak mati duduk dekat kelas Cemerlang ni. Akademik mungkin ada yang cemerlang. Tapi, perangai tak cemerlang pun. Just a few people la. Korang masuk kelas C sebab meniru kot selama ni? Only God Knows............................................


korang cuba jela buat. tak payah nak meniru dan harap kan bantuan orang ni. karang dia salah, awak tu pun salah. atau sesetengah orang cakap, ' dia makan taik, awak pun makan taik'

0 loves:

Post a Comment

Thanks comment mine ♥